Thuis op Terschelling

Sprekend Landschap op Terschelling

Gele kaders benadrukten “anders kijken” naar fraaie wereld op een Waddeneiland

Op zondag 19 april 2009 zong Wende Snijders op het Seinpaalduin bij West-Terschelling  het chanson Le plat pays. Het was een indrukwekkend begin van de ‘Maand van de Aarde’. National Geographic  en het eiland Terschelling  wilden hiermee tonen dat er niet alleen in verre streken ongerepte natuur te vinden is die onze aandacht verdient, maar ook in ons eigen land, zoals het Waddengebied.  Er werd een uniek project ontwikkelt: ‘Sprekend Landschap’, een fietsroute langs speciale plekken op het eiland waar de gele kaders van National Geographic de mensen uitnodigen het landschap beter te bekijken en te begrijpen. Een aantal  kaders spreekt letterlijk: een geluidsinstallatie geeft informatie over de plek.

De kaders in het landschap werden afgewisseld met unieke foto’s van National Geographic fotograaf Ruben Smit.

Bijzonder was dat de zeer bijzondere buitenexpositie met de jaargetijden een ander beeld geeft. Het is daarom dat werd besloten de expositie in elk geval tot 1 december van 2010 te laten staan.  Het eiland Terschelling schaart zich hiermee letterlijk achter de missie van de non profit organisatie Nationale Geographic : “Inspiring people to care about the planet. “  oftewel: het zorgdragen voor onze aarde, ons enige huis.

Best Brand Campaign

Op 16 maart  2010 werd tijdens het internationale congres van National Geographic Society gehouden in Washington DC, de standplaats van het wereldwijde  hoofdkantoor, de award voor Best International Brand Campaign toegekend aan dit bijzondere project. Het is een mooie erkenning voor de bedenkers Aafke van de Lippe en Hilda Boesjes-Beljon en de samenwerking tussen het Magazine, Channel en het Waddeneiland Terschelling.  National Geographic biedt middels deze campagne letterlijk het venster op onze wondere wereld.

© 2010 - thuisopterschelling.nl is een website van de Stichting Marketing en Promotie Terschelling.